Boonstra, M., Gielen, M., & Joosten, F. (2012). Vaardigheden lijst onderzoeken en ontwerpen. Handleiding. Rotterdam: CED-Groep.
Dejonckheere, P., Vervaet, S., & Van de Keere, K. (2016). STEM-didactiek in het kleuter- en het lager onderwijs: het PK-model. Via www.onderzoekendleren.be
Delanghe, J., Van Houte, H. (2014). IJsballonnen. CoP STEM voor de BASIS, Gent, 10 september.
Departement Onderwijs & Vorming, & Departement EWI (2008). Inspirerende bouwstenen voor technische geletterdheid. Via www.tos21.classy.be
Departement Onderwijs & Vorming (2015). STEM-kader voor het Vlaamse onderwijs. Principes en doelstellingen. Via www.onderwijs.vlaanderen.be
Merckx, B. (2014). Engineering. Kick-off STEM voor de BASIS, Gent, 27 mei.
STEM voor de basis (2016). Het STEM-model. Via www.stembasis.be
Van de Keere, K., & Vervaet, S. (2013). Leren is onderzoeken. Aan de slag met wetenschap in de klas. Leuven: LannooCampus.
Van Houte, H., Merckx, B., De Lange, J., De Bruycker, M. (2013) Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek: leerlingen motiveren voor STEM. Leuven: Acco.
Velthorst, G., Oosterheert, I., & Brouwer, N. (2011). Onderzoekend leren: de nieuwsgierigheid voorbij. Tijdschrift voor Lerarenopleiders (VELON/VELOV), 32 (3), 32-38.
VLOR, Departement EWI, & Departement Onderwijs & Vorming (2013). Reflectie-instrument STEM. Via www.stemopschool.be
'You for youth' netwerk (z.d.). Via y4y.ed.gov
Zemelman, S., Daniels, H., & Hyde, A. (2005). Best practices: today's standards for teaching and learning in America's schools. Portsmouth: Heinemann.